Red Bull je vo vážnych problémoch

30. january 2014 at 21:05 | Lucka - zdroj:F1.sk |  Red Bull Racing

Daniel Ricciardo čakal na prvé kolá s novým monopostom Red Bullu tri hodiny, ale keď o dvanástej hodine vo štvrtok vyšiel na trať, nezvládol ani jeden okruh. Už po jeho polovici sa mu z auta začalo dymiť a musel zastať. Pokračujú teda ťažkosti tímu z utorka a stredy, kedy Sebastian Vettel v podstate vôbec nejazdil.

"Príčinu zastavenia zatiaľ nepoznáme, ale z pohľadu Red Bullu je znepokojujúce, že auto RB10 odjazdilo za dva a pol dňa len jedenásť okruhov," hovorí technický odborník Autosportu Gary Anderson, ktorý pripomína aj špekuláciu krúžiacu padokom: "Renault je krajne nespokojný s inštaláciou kontrolnej elektroniky v aute Red Bullu pre rok 2014. Je to síce len špekulácia, ale Red Bull odjazdil najmenej okruhov spomedzi všetkých a je jasné, že niečo tam nesedí."

Adrian Newey je známy tým, že v prvom rade mu ide o aerodynamiku a ostatné veci tomu podriaďuje. Pravdepodobne ich do celkového konceptu nezapracoval celkom ideálne. "A zmena takejto inštalácie nie je jednoduchá, pretože v aute neostalo žiadne miesto navyše," pripomína odborník zo Severného Írska, ktorý Red Bullu pred druhými testami v Bahrajne pripomína niekoľko nocí bez spánku. "A v problémoch je aj Renault, pretože všetky tri ich autá majú problém odjazdiť dve súvislé kolá."



Za nami je už štvrtina zimných testov a Red Bull v podstate vôbec nejazdil. "Pri takomto probléme je ale priorita jasná: nepanikáriť. Kľúčom je objaviť problém, pochopiť prečo sa deje a koncentrovať sa na jeho nápravu. Nemôžete si totiž dovoliť odviesť polovičnú prácu. Práve tu musí zabrať dobrý manažment. Je dosť ťažké prinútiť ľudí koncentrovať sa a neumožniť im pobehovať ako kurča bez hlavy."

"Do ďalších testov v Bahrajne ostávajú dva týždne a sile Red Bullu a Renaultu môžeme hovoriť o adekvátnych zdrojoch pre zvládnutie tejto práce," konštatuje Gary Anderson, ktorý vytiahol aj ďalšiu zákulisnú informáciu. Autá potrebujú v Jereze hlavne kilometre a kilometre a preto nejdú naplno, teda na 15 000 otáčok. "Ak sú tieto informácie pravdivé, tak Mercedes ide na maximálne 13 000 a Ferrari len o niečo viac."

"Rím nepostavili za deň a Red Bull s Renaultom to majú ťažšie ako ostatní, čo nikdy nie je nič príjemné. Ohľadom Veľkej ceny Austrálie by som ich však neodpisoval, pretože času je ešte dosť," dodal Anderson.
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement


Your Daily and Best Slovak Source about Sebastian Vettel
© sebastian-vettel.er.cz / red-bull-racing.blog.cz | Sebastian Vettel Fan Site | © 2011 - 2015, All Rights Reserved | Home | Article archive