Horner: Nové auto je veľmi komplikované, ale tituly chceme obhájiť

30. january 2014 at 20:59 | Lucka - zdroj:F1.sk |  Red Bull Racing

Dva dni testovania, jedenásť odjazdených kôl. To je zrejme štart do sezóny 2014, aký si šéf Red Bullu Christian Horner zrejme nepredstavoval. Brit si je vedomý sily stajne, jej dvoch jazdcov, vrátane nováčika tímu Daniela Ricciarda, ale veľkou neznámou je monopost RB10: hybridný pohon a turbomotor V6.

Stajňa sídliaca v Milton Keynes zaznamenala dva neúspešné dni, čo Horner hodnotil nasledovne: "Znamená to, že z dvanástich dní máme k dispozícii ešte desať. To je situácia z pohľadu matematiky. Hľadiac na počet odjazdených kôl ostatných počas týchto dvoch dní by som chcel povedať, že sme všetci na tej istej lodi, keďže to, či odjazdíte dvanásť alebo 60 kôl, nepredstavuje veľký rozdiel. Tento okrajový rozdiel nám nezlomí väz," povedal Horner pre oficiálnu stránku formula1.com.

"Ak mám byť úprimný, tak tento test v Jereze je už tradične určený na poznávanie motorov a triedenie problémov mappingu. Naše očakávania predstavujú čistú kontrolu jednotlivých systémov. Poriadne testovanie bude až v Bahrajne," dodal Horner, ktorý prezradil aj to, že napriek problémom Sebastiana Vettela počas úvodných dvoch dní v Jereze, dostane dnes priestor Daniel Ricciardo.

"Zostane to tak, ako sme to plánovali: dva dni Seb a dva dni Daniel. To znamená, že to Daniel vo štvrtok preberie," prezradil šéf Red Bullu. Vzhľadom na nízky počet odjazdených kôl sa špekuluje o predĺžení testovania do soboty, Horner to však zatiaľ odmieta a tímy vraj o to v tejto chvíli záujem nemajú: "Momentálne nie," znela stručná odpoveď.



Úvod novej sezóny je poriadne rušný a zdá sa, že všetky tímy majú so svojimi vozidlami problémy. V čom spočíva slabina Red Bullu? "Stále to vyzerá dobre. Je to rušná zima. Postavili sme najkomplikovanejšie auto v histórii F1 v najkratšom možnom čase. Bol tu o viac ako 40 percent vyšší počet nákresov ako pri RB9, takže celý tím odviedol neuveriteľnú prácu. Klobúk dole pred všetkými oddeleniami."

"Nikdy nepremýšľame o prehrách. To, čo sme dosiahli počas niekoľkých rokov je pozoruhodné, takže slovo prehra je mimo nášho slovníka. V tomto biznise ste len takí dobrí ako vaše posledné preteky a v našej poslednej veľkej cene v Brazílii sme skončili na prvom mieste. Takže naše sústredenie je nasmerované na ďalšie preteky v Melbourne, s takýmto silným tímom vyzerajú veci veľmi pozitívne," pokračuje Horner.

"Pohonné jednotky predstavujú značné zmeny a sú veľmi komplikované. Závisieť budeme extrémne na našom dodávateľovi motorov. Pohonná jednotka a spoľahlivosť budú rozhodujúcimi faktormi tejto sezóny," pokračuje šéf Red Bullu. Posledná veľká zmena v F1 prebehla v roku 2009. V tom čase zaznamenal nadvládu jediný tím - Brawn GP. Môže sa tento scenár zopakovať? "Je to nepravdepodobné, keďže šasi a pravidlá nie sú tak rozdielne. Pohonná jednotka predstavuje masívnu zmenu a práve tam sú umiestnené príležitosti. Práve preto je Renault kritickým bodom v prípade nášho tohtoročného úspechu."

Podľa týchto slov by sa mohlo zdať, že táto sezóna bude súbojom výrobcov. Horner s tým súhlasí: "Pri všetkom rešpekte, áno," prezradil pre stránkuformula1.com. Zaujímavo mohli znieť aj slová Adriana Neweyho na margo nového monopostu. Ide o ďalší majstrovský kúsok? "Ha, na to je ešte príliš skoro," pokračuje Horner. "Jednoznačne vidíte, že je to Adrianovo auto, z pohľadu balíka i z pohľadu estetiky. Je to veľmi pekné auto v porovnaní s riešeniami niektorých ostatných stajní. Je to v súlade so všetkými autami Red Bullu."

"Nové auto je veľmi komplikované a komplexné, takže takáto situácia sa môže stať," povedal Horner na adresu problémov, ktoré počas úvodných dvoch dní Vettela trápili. "Chyby sú súčasťou ľudskej povahy. Myslím si, že v tomto roku uvidíme viac rôznorodých výsledkov. Počas tejto sezóny budete sledovať veľmi drahú Formulu 1, pretože tieto zmeny pravidiel sú odporne drahé. Aký skutočný efekt to bude mať na pretekanie ešte len uvidíme."

Zaujímavé reakcie vyvoláva aj zvuk motorov V6, ktorý je v porovnaní s predchádzajúcimi V8 odlišný. "Ak mám byť totálne úprimný, tak zvuk motora bol vždy súčasťou DNA Formuly 1. To je pravdepodobne prvá vec, ktorá vás zasiahne pri príchode na veľkú cenu, takže tento element strácame. Ale takisto viem, že sa rýchlo prispôsobíme." Otázne však je, či sa tejto zmene prispôsobia fanúšikovia. "Ak zaistíme dobré preteky, tak áno. Súboje koleso na koleso. Muži a stroje na hraniciach limitu," pokračuje Horner.

Po odchode Marka Webbera je partnerom Sebastiana Vettela Daniel Ricciardo. "Dojem z Daniela je veľmi, veľmi pozitívny. Je rýchly a má veľmi dobrý prístup. To znamená totálne odlišnú dynamiku v stajni a, čo je najosviežujúcejšie, užíva si každú minútu. Samozrejme, má veľký záujem o učenie sa od Sebastiana," hodnotí Brit. Otázne je, či Ricciardo dokáže vyhrávať veľké ceny: "Nevidím dôvod, pre ktorý by nemohol. To nám prezradí čas, pravda ak mu dokážeme poskytnúť konkurencieschopné auto."

Veľkým otáznikom sú zvýšené náklady súvisiace s radikálnymi zmenami. "Ha, my sme sa zúčastnili nákladného a drahého predstavovania auta iba raz. Bolo to počas minulého roka, keď sa naším sponzorom stala spoločnosť Infiniti. Okrem toho sme nikdy neholdovali takýmto predstavovaniam. Náš prístup bol vždy nasledovný: odkryť a vyraziť! Ale buďme seriózni: náklady v F1 sú počas tohto roka značné. Je tu množstvo diskusii. Musíme dávať pozor na to, aby sme sa vyhýbali zbytočným výdavkom," tvrdí Horner. "Myslím si, že načasovanie zavedenia nových motorov je nesprávne, pretože je to zbytočná záťaž pre všetky tímy, ale je to tak ako to je. A je to pre všetkých rovnaké. Tímy však tieto pravidlá podporili, takže je nemožné ukazovať prstom na niekoho iného. Teraz sa s tým musíme vyrovnať."

Príchod týchto pohonných jednotiek je jednou z najdramatickejších zmien. Motory sú limitované na päť kusov ročne, bez akejkoľvek referencie o tom, ako sa budú správať v pretekoch. "Niektoré stajne ukončia ročník s viac ako piatimi motormi - a to bude mať za následok penalizácie. To by malo znamenať aj následky z pohľadu Pohára konštruktérov, ale s dvojitými bodmi budú vaše šance živené dlhšie," povedal s úsmevom šéf stajne. "Bernie Ecclestone má záujem o to, aby bol šampionát záživný a zaujímavý až do posledných pretekov, čo je dôležité aj pre fanúšikov. Takže tieto dve veci spolu nesúvisia."

Pred začiatkom sezóny 2014 sú tak predpovede zbytočné. "Ako som už povedal skôr, budú to preteky medzi výrobcami motorov a spoľahlivosťou, čo bude kritickým faktorom. Bude to trvať niekoľko pretekov, kým sa veci ujasnia. Podujatia budú odlišné aj z hľadiska stratégie, najmä pri obmedzenom palive. Myslím si, že sa to ustáli po našom návrate do Európy vo Veľkej cene Španielska, možno o niekoľko pretekov neskôr. Ale bez ohľadu nato, naším cieľom je obhajoba oboch titulov," povedal na záver Horner.
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement


Your Daily and Best Slovak Source about Sebastian Vettel
© sebastian-vettel.er.cz / red-bull-racing.blog.cz | Sebastian Vettel Fan Site | © 2011 - 2015, All Rights Reserved | Home | Article archive