September 2011

Neumüli

30. september 2011 at 15:14 | Miška |  Interests

Sebastian Vettel si v roku 2009 obstaral vidiecke sídlo Neumüli vo švajčiarskom Ellighausene a chcel si tam postaviť tenisový kurt a bazén s rozmermi 20x6 metrov. Ochranárska organizácia WWF bola ale proti tomu a protestovala. Napokon aj bola úspešná a s pilotom Red Bullu sa jej ľudia dohodli: takže žiadny bazén ani kurt, ale miesto toho si môže Nemec zaplávať v prestavanom plaveckom rybníku. Okolo stavby postavil Vettel 270-metrov dlhý plot, ktorý môže ostať stáť do roku 2020 - odvtedy musí byť nahradený rastlinovým.
Viac obrázkov v celom článku.

Sebastian Vettel at the Puma shop Singapore 2011

30. september 2011 at 6:38 | Miška |  Photos
Sebastian bol spolu s Tommim na akcii v obchode Puma v Singapore.Žiaľ z akcie som našla len tri fotografie,tak sňáď sa ešte nejaké objavia.
(Pre zobrazenie všetkých fotografii klikni na ikonky)

Stewart: Vettel je nová generácia

30. september 2011 at 6:28 | Miška |  Formula 1
Singapur dobre symbolizoval doterajší priebeh sezóny. Sebastian Vettel jasne dominoval, na druhom mieste sa objavil Jenson Button, o ďalšie priečky bojovali Mark Webber s Fernandom Alonsom, Lewis Hamilton opäť chybil, Felipe Massa mal smolu. V konečnom dôsledku je už majstrovská situácia celkom jasná a Sebastiana Vettela delí od obhajoby titulu jeden bodík.

"Myslím si, že predviedol nádherný výkon," povedal na margo víťaza Jackie Stewart v rozhovore pre Sky. "Napriek svojmu mladému veku 24 rokov odjazdil mimoriadne prekalkulované preteky. Len by som skôr čakal, že si na konci nechá o niečo väčší náskok."

"Bolo by lepšie, ak by ho zachoval na ôsmich až desiatich sekundách, pretože v priebehu posledných dvoch či troch okruhov sa ešte mohlo niečo stať. A nemuselo to mať teoreticky nič spoločné s ním. Button tam číhal. Takže by som si radšej zachoval väčší náskok," pokračoval Škót.

Trojnásobný majster sveta si myslí, že Vettelovi oddialenie zisku titulu nevadí: "Nie, v tom nie je rozdiel. Tak či tak to vyhrá, aj keď by bolo fajn potvrdiť to teraz víťazstvom. Na budúcom podujatí mu už netreba ani prvé miesto, ale rád by som videl zisk titulu po víťazstve."

Domenicali chváli Neweyho

30. september 2011 at 6:23 | Miška |  Formula 1
Ferrari v tomto roku nestačí na konkurenčný Red Bull Racing. Na víťazstvá je to medzi stajňami 1:9 a to Taliani uspeli len v Silverstone, kde platil zákaz súčasnej formy výfukových difúzorov. Aj to možno naznačilo, v čom je Red Bull taký silný.
Pred letnou prestávkou boli špičkové stajne na podobnej úrovni, ale po nej už nie. V Spa, Monze i Singapure prišla sila Red Bullu a tri bezproblémové víťazstvá Sebastiana Vettela. Vďaka nim je Nemec odrazu už len bod od majstrovského titulu.
"Sú jediným tímom, ktorý má génia ako Adrian Newey," povedal šéf Ferrari Stefano Domenicali pre španielsky denník Marca. "A ten odvádza fantastickú prácu. Formula 1 sa v porovnaní s minulosťou výrazne zmenila. Predtým bolo v hre viacero veľkých osobností. Teraz je tu len jedna a tá pracuje pre Red Bull."
Domenicali napriek tomu očakáva, že v budúcom roku sa pomer síl zmení. Do hry vstúpia nové výfukové pravidlá: "Myslím si, že z hľadiska fúkaných difúzorov sme nikdy neboli výkonnostne takí dobrí, ako by sme chceli. Red Bullu sa to podarilo lepšie. Budúcoročné auto bude mať menej oblastí, ktoré poskytnú priestor na hranie sa v rámci pravidiel."
"A preto som optimistom. S vývojom monopostu pre rok 2012 sme začali včas. Prvé dáta sú mimoriadne sľubné. Zmenili sme filozofiu dizajnu. A či bude nové auto lepšie ako aktuálne? Musí. Na sto percent," odkazuje Stefano Domenicali fanúšikom svojho tímu.

Singapore GP 2011 - Sunday (Update)

30. september 2011 at 6:14 | Miška |  Photos
Tak je tu ešte zopár ďalších fotografii z VC Singaporu.
(Pre zobrazenie všetkých fotografii klikni na ikonky)
Sezóna < 2011 < Races < VC Singaporu < Sunday < Update [60x]

Singapore GP - Top three drivers

30. september 2011 at 6:09 | Miška |  Videos

Nielen Vettel valcuje...

29. september 2011 at 14:01 | Miška |  Formula 1
Formulová sezóna 2011 napísala svoju štrnástu kapitolu, v ktorej závere už niektorí z nás očakávali majstrovské rozuzlenie. Autor si ho však napokon nechal v talóne a rozhodol sa, že sa tak stane najskôr v Japonsku. Sebastian Vettel potrebuje na obhajobu titulu už len bod a ak by nezískal ani ten, Jenson Button by musel vyhrať všetkých päť podujatí. Je celkom zrejmé, že k takejto zhode náhod nepríde, ale vyčkajme si. Vráťme sa k Singapuru, kde opäť presvedčil dominantný nemecký pilot. Peknou jazdou zaujal aj Lewis Hamilton, ktorý však v jednom okamihu opäť vytiahol svoj starý známy parný valec a zbytočne kolidoval. Bolo toho podstatne viac...
Čo potešilo?
Sebastian Vettel a Red Bull Racing
- táto kombinácia je naďalej nezničiteľná a so svojimi súpermi sa hrá. Tentoraz si Nemec po štarte vybudoval obrovský náskok a aj keď ho o neho pripravil výjazd safety caru, už po dvoch okruhoch ho opäť natiahol na takmer desať sekúnd. Potom jazdil absolútne s prehľadom, šetril auto a udržal si vedenie. Pochváliť treba aj strategické správanie majstrovského tímu. Ten pre istotu kopíroval taktiku jediného konkurenta Jensona Buttona a vyšlo to na výbornú. Jediný problém prišiel len v boxoch, kedy ho takmer zostrelil Heikki Kovalainen z Lotusu. Ukázalo sa, že aj keď je vlastný výkon stopercentný, môže sa zrodiť iná nepríjemnosť. Každopádne, Vettel naďalej valcuje...
Jenson Button
- Brit sa dostal do výbornej formy a štyrikrát po sebe zdolal kolegu z McLarenu Lewisa Hamiltona, rovnako štyrikrát po sebe porazil aj Fernanda Alonsa z Ferrari. Tentoraz predviedol opäť výborný výkon, na druhé miesto sa dostal po štarte a udržal si ho. Na viac nemal, pretože Vettel jazdí v celkom inej lige, ale pochvalu za špičkové predstavenie si rozhodne zaslúži.
Force India
- indický tím sa dostal do vynikajúcej formy. Stačí sa pozrieť na to, ako vyzeralo bodové poradie pred niekoľkými týždňami a pochopíme prečo. Indovia boli v šampionáte konštruktérov až na ôsmom mieste a s piatym Renaultom prehrávali na body 12:65. Prešlo päť pretekov a už sú šiesty s pomerom bodov 48:70. Ak to takto pôjde aj naďalej, ešte môžu zabojovať o piatu priečku. Tentoraz treba pochváliť aj Paula di Restu, ktorý obsadil šieste miesto a zdolal Mercedes. Adrian Sutil prišiel do cieľa na peknej ôsmej pozícii. Súhrn dvanástich bodov je pre stajňu výborný.
Singapur
- radosť pozerať na nočnú ázijskú metropolu. Nádherné osvetlenie, v pozadí mrakodrapy, úžasné zábery, úžasné fotky. Je to skutočne jedinečné podujatie, ktoré patrí do formulového kalendára. Pridáva mu niečo výnimočné.

Video of the Day #11

29. september 2011 at 6:18 | Miška |  Videos

Ohľadom budúcoročného kalendára sa ešte diskutuje

29. september 2011 at 6:05 | Miška |  Formula 1
Budúcoročný formulový kalendár bude obsahovať dvadsať pretekov. Oproti tejto sezóne príde len k niekoľkým zmenám: opäť sa uskutoční VC Bahrajnu, formula 1 sa vráti do USA a nezavítame už do Turecka. Bernie Ecclestone so svojim ľuďmi si to pekne naplánoval a poslal na schválenie FIA, avšak na niečo zabudol - na tímy.
Článok 10.9 Concorde Agreement totiž hovorí o tom, že ak sa v sezóne uskutoční viac ako sedemnásť pretekov, prípadne ak bude viac ako polovica z nich mimo Európy a USA, tak to musia odsúhlasiť aj stajne. A teraz bude až jedenásť z dvadsiatich veľkých cien mimo starého kontinentu a Spojených štátov amerických.
Asociácia formulových tímov FOTA na to upozornila ešte na konci augusta, ale Ecclestone vec ignoroval. "Nemusia tam cestovať ak nechcú," reagoval teraz Brit pre Motorsport-Total.com. "Rovno by mali zavolať políciu! Môžu hovoriť o šťastí, že máme nejaké preteky, pretože inak by dávno zbankrotovali."
Šéf Renaultu a zástupca šéfa FOTA Eric Boullier to nevníma až tak jednoducho: "Existuje proces validácie kalendára v prípade, ak je viac zámorských pretekov. A do toho by sme mali byť zapojení, pretože je to nákladová otázka." Tímom sa vraj nepáči hlavne sedem vzdialených pretekov medzi 23. septembrom a 25. novembrom. Za dva mesiace nalietajú obrovské množstvo kilometrov a nepôjde o jednoduché presuny.
"V Concorde Agreement existujú odstavce, ktoré niekedy žiadajú aj súhlas tímov - a táto procedúra nebola presne dodržaná," uviedla Monisha Kaltenbornová zo Sauberu. "My v Sauberi sme však s navrhnutým kalendárom spokojní. Bude sa jazdiť v regiónoch, kam všetci chceme zájsť. Tak to už doriešme a radšej sa starajme o dôležitejšie veci. Aj náš manažér by povedal, že dve alebo tri veci sa dajú spraviť aj lepšie, ale celkovo sme spokojní."

Red Bull chce majstrovstvá zakončiť štýlovo

29. september 2011 at 6:04 | Miška |  Red Bull Racing
Sebastian Vettel je veľmi blízko zisku svojho druhého majstrovského titulu, ale v Japonsku sa napriek tomu neuspokojí s desiatym miestom. To by mu stačilo na definitívu a mohol by oslavovať, on však chce dosiahnuť podstatne viac a opäť potešiť svojich fanúšikov.

"No veru, museli by sa diať veci, aby sme o titul ešte prišli," povedal šéf Red Bullu Christian Horner. "O majstrovstvá bojujú už len dvaja piloti a teoreticky ide len o jediný bodík. Kým ho však nezískame, tak nie je hotovo."

"Do Japonska pôjdeme s presne rovnakým prístupom, s akým sme išli do Singapuru i na všetky ostatné podujatia ročníka. Pokúsime sa odviesť maximum a určite získať aspoň ten bod. Ideme tam však s tým, že chceme vyhrať. Bolo by skvelé, ak by sme to zakončili vo veľkom štýle," reagoval Brit.

Suzuka má vysokorýchlostné zákruty, čo by mala byť pre Red Bull voda na mlyn. Monopost RB7 je stavaný presne na takéto typy okruhov. Horner vyzýva ľudí vo svojej stajni k tomu, aby nezvoľnili a aby sa pokúsili vyhrať všetky ostatné preteky.

"Suzuka je okruhom, na ktorom sa Sebovi v posledných rokoch darilo. Auto na ňom podávalo dobré výkony a bolo by skvelé, ak by sme to ukončili už tam. Pred nami je však ešte päť veľkých cien a makať budeme až do konca majstrovstiev," odkazuje Horner.

"Až počas záverečných desiatich kôl v Singapure som sa pýtal na matematiku, pretože sa koncentrujeme hlavne na jednotlivé preteky," hovorí Christian Horner. "Dostali sme sa do skvelej pozície a už sa to snáď zvládne..."


Your Daily and Best Slovak Source about Sebastian Vettel
© sebastian-vettel.er.cz / red-bull-racing.blog.cz | Sebastian Vettel Fan Site | © 2011 - 2015, All Rights Reserved | Home | Article archive