April 2011

Problémy Red Bullu s KERSom

30. april 2011 at 14:51 | Miška |  Red Bull Racing
Achillovou pätou tohtoročného monopostu Red Bullu RB7 je KERS. Zdá sa, že problémom je jeho prehrievanie v dôsledku agresívneho tvarovania bočníc, čo je vec, ktorá sa nedá vyriešiť v priebehu dvoch či troch pretekov. Čaká nás leto a horúce preteky - vypomstí sa to rakúskemu tímu alebo sa bude môcť spoľahnúť na svoju aerodynamiku a pokračovať vo víťaznom ťažení?
McLaren na Red Bull v oblasti aerodynamiky zatiaľ podľa Hamiltonových slov stráca približne pol sekundy, jeho silnou stránkou je však systém pre rekuperáciu kinetickej energie (KERS), ktorý odoberá od Mercedesu, rovnako ako motory.
Problémy Red Bullu s KERSom sa točia okolo jeho chladenia. Adrian Newey je známy svojím nekompromisným prístupom v oblasti vnútorného usporiadania komponentov, ktoré je podriadené aerodynamické výkonnosti.
Prúdenie vzduchu, ktoré sa využíva na chladenie bŕzd, vody, oleja či KERSu, nemôže byť využité pre vytváranie prítlaku - čoho sa Newey ťažko vzdáva. To je zrejmé z bežného pohľadu na bočnice monopostu RB7, ktoré sú veľmi malé, tiahnú sa až k zadnej časti vozidla, čo prispieva k veľmi dobrým aerodynamickým vlastnostiam monopostu rakúskej stajne.
Riešenie ich problémov nebude ľahké aby tak nedošlo k narušeniu aerodynamiky. Kedysi im trvalo takmer dve sezóny, kým sa im podarilo vyriešiť problémy s hydraulickým systémom. Obávam sa, že s KERSom Red Bullu to tiež nebude tak jednoduché, ako hlásajú.

Toro Rosso pripravuje novinky pre Monako

29. april 2011 at 15:19 | Miška |  Toro Rosso
Predstavitelia Scuderie Toro Rosso pripravujú svoje prvé výrazné vylepšenie až na Veľkú cenu Monaka. Mnoho stajní sa chce realizovať už v Turecku alebo Španielsku, Taliani však čakajú až na šieste podujatie nového ročníka. Cieľom je boj s Williamsom, Sauberom a Force India.
"Už pred sezónou sme si naplánovali veľké vývojové kroky," povedal šéfinžinier STR Laurent Mekies. "V určitom predsezónnom okamihu musíte auto poslať do produkcie a možno už na druhý deň príde dobrá myšlienka."
"Pre Monako máme pripravené výrazné vylepšenia a ďalší takýto vývojový balík príde v neskoršom priebehu ročníka. Tieto dva kroky máme v pláne a snáď nám pomôžu k viditeľnému výkonnostnému zlepšeniu. Pravdou je ale aj to, že môžeme len minimálne testovať, takže v pretekoch budeme skúšať rôzne nastavenia. To môže viesť k odlišným cestám týkajúcim sa jazdnej výšky, typov perovania alebo inému aerodynamickému balansu. Tieto veci môžu takisto vplývať na vývojovú stratégiu auta," pokračoval odborník.


Buemi si vo Faenze vyskúšal nové šasi

29. april 2011 at 7:05 | Miška |  Toro Rosso
Sébastien Buemi je už tretí rok pilotom Scuderie Toro Rosso. Nedá sa očakávať, že by stajňa vychovávajúca mladíkov držala niekoho ešte dlhšie, takže musí poriadne zabrať a presvedčiť, že má na to, aby pôsobil v Red Bulle Racing. Ak sa mu to nepodarí, pravdepodobne si bude musieť pohľadať iné pôsobisko. Ale kto vie...
"Som v továrni vo Faenze na obhliadke s rôznymi športovcami, filmuje to talianska televízia RAI, takže absolvujeme zvyčajné rozhovory," uviedol Buemi v utorok pre oficiálnu stránku Toro Rosso. "Prevádzam ich po všetkých miestach a ukazujem im, o čo všetko ide v továrni F1."
Švajčiar priznal, že do Talianska nezamieril len preto: "Staviame aj nové šasi a skúšal som, či je dostatočne veľké. Hľadal som najlepšiu pozíciu na sedenie a podobne. Trochu sme ho upravili, nech je pre pilotov komfortnejšie, aj keď nemôžem povedať, že by doteraz nebolo pohodlné."
Buemi si po Číne doprial chvíľku oddychu, pretože úvodné týždne sezóny boli poriadne hektické. "Postupne som začal opäť stupňovať môj tréningový režim a teraz ešte pridám, keďže od stredy budem opäť doma v Monaku. V Turecku chcem byť v najlepšej možnej forme - a nielen tam, pretože v máji ma čakajú aj ďalšie veci, napríklad aj otvorenie rakúskeho okruhu Zeltweg pre Red Bull. Budem aj v tréningovom centre Red Bullu v Talgau, kde ma čakajú fyzické kontroly. Po Turecku nás čaká Barcelona a hneď Monako, bude to dosť husté," uvedomuje si 22-ročný absolvent 39 formulových pretekov.
Čo rodáka z Aigle v tejto sezóne najviac prekvapilo? "Pozitívne pneumatiky, keďže v tomto smere sme očakávali ťažkosti. Napokon to ale fungovalo celkom dobre. Podujatia boli vzrušujúce a musím pochváliť zariadenie DRS - pohyblivé zadné krídlo - fungovalo to lepšie a malo to silnejší vplyv, ako som očakával. Každý, s kým som hovoril, chválil čínske vzrušenie."

Jazdci Red Bullu sa tešia na ôsmu zákrutu

28. april 2011 at 18:52 | Miška |  Red Bull Racing
Veľká cena Turecka sa nezadržatelne blíži a na Grand prix sa pripravuju taktiež aj jazdci vedúcej stajne Red Bull Racing.
Po Veľkonočných sviatkoch sa do pretekárskeho režimu vracia aj Austrálčan Mark Weber: "Okruh v Istanbul Parku mám rád, nachádza sa tu mnoho prevýšení, čo je skutočná výzva. Trať taktiež disponuje zákrutou číslo 8, čo je veľmi, veľmi dlhá zákruta s mnohými vrcholmi. Taktiež je veľmi rýchla, čo prináša nápor hlavne na pneumatiky a krky jazdcov."
"Rovnako je to aj zákruta, ktorá vyžaduje presnosť vašej jazdeckej línie. Naneštastie je toto podujatie príliš nákladné pre domácich návštevníkov, čo znamená, že atmosféra nie je taká, ako by mohla byť. Čo je trochu smola. Jazdci sa do Turecka však určite tešia rovnako ako aj ja," doplnil Mark Webber.
Na slová Austrálčana nadviazal aj jeho tímový kolega Sebastien Vettel: "Mám rád okruh v Turecku, obsahuje všetky druhy zákrut - pomalé, ale aj rýchle, ako napríklad zákruta číslo 8. Je to neuveriteľná zákruta, snažíme sa ju prejsť presne rok čo rok. Je rýchla a extrémne hrboľatá, takže môžete len ťažko vidieť kam smerujete - zabočíte a dúfate v to najlepšie."

Muž s lízatkom a jeho prvá skúsenosť

28. april 2011 at 18:48 | Miška |  Red Bull Racing
Formulová sezóna 2011 je iná, ako tie ostatné. Máme viacero nových pravidiel a prišiel aj nový dodávateľ pneumatík. Talianska spoločnosť Pirelli úmyselne vyrobila menej trvanlivé gumy, ktoré tímy nútia k viacerým zastávkam v boxoch. A tak majú tímy špecialistov plné ruky práce. Zabrať dostane aj "muž s lízatkom" - túto funkciu vykonáva v tíme Red Bull Racing Darren Nicholls.
"Moju prvú zastávku v boxoch som v tejto pozícii absolvoval ešte v roku 2000, kedy som bol hlavným mechanikom pretekárskeho tímu Jaguaru," prezradil Nicholls. "Bolo to na úvodnom podujatí ročníka v Austrálii a nebolo to optimálne, keďže tam majú najmenšie boxy v celom pretekovom kalendári. Je tam málo miesta a všetko je hektické, okolo nás skákalo množstvo kameramanských tímov."
Debut bol veľmi náročný a Darren priznáva, že nebol vo svojej koži. V hlave mal veľa myšlienok a neveril si: "V spomienkach mi ostal strach. Nebolo to len o mojej bezpečnosti, zodpovedný som bol aj za bezpečnosť celého tímu ľudí a mal som rozhodujúci vplyv na výsledok pretekov. Boli to okamihy, pri ktorých som myslel len na to, aby nikto neskončil v nemocnici. Prácu som si chcel odviesť čo najlepšie."
Napokon to pre Nichollsa nebol príjemný zážitok. "Nie, premiéra nebola príjemnou skúsenosťou. Už si neviem spomenúť, či sme najskôr vybavili Eddieho Irvinea alebo Johnnyho Herberta. Pamätám si len to, že sme sa na prvú zastávku dlho pripravovali. Hlavou nám prechádzalo mnoho vecí, pripravovali sme sa na všetky rôzne scenáre."

Coulthard vyzdvihuje Hamiltonovo víťazstvo, očakáva napínavú sezónu

28. april 2011 at 16:23 | Miška |  Red Bull Racing
David Coulthard vyzdvihuje víťazstvo Lewisa Hamiltona na Veľkej cene Číny a predpovedá aj pre tento rok tesný súboj o titul.

Coulthard, ktorý sa v sobotu zúčastnil roadshow Red Bullu v Singapure, kde sa predstavil fanúšikom v monoposte Formule 1, si nemyslí, že by tohtoročná sezóna bola čistou záležitosťou jedného jazdca, a vysvetľuje, prečo radí posledné víťazstvo Lewisa Hamiltona tak vysoko.

"Myslím, že Hamiltonovo víťazstvo v Šanghaji bolo jedným z najlepších, ktoré sme za nejakú dobu videli, pretože musel predbehnúť svojho tímového kolegu, pričom boli veľmi blízko kontakte.
"Viete, keď sa na to pozeráme, tak na tom nič nie je, ale takéto veci potrebujú skutočné odhodlanie a umenie. Čaká nás tesná sezóna, čo je skvelé pre šport."

V tohtoročnej sezóne ešte môžu podľa škótskeho pilota nastať zvraty: "Nemôžete nikoho podceňovať, ani Ferrari, ktorí zažívajú ťažký štart do sezóny. Myslím, že pre dobro športu potrebujeme, aby vyhrávali rôzni ľudia. Je to rovnaké ako vo futbale - keď vyhráva stále rovnaký tím, potom je to nuda. "

Vettel: Newey spoločne s ďalšími zostal, preto som predĺžil tiež

28. april 2011 at 16:18 | Miška |  Sebastian Vettel
Personálna stabilita Red Bullu zohrala dôležitú úlohu pri rozhodovaní Sebastiana Vettela ohľadom predĺženia svojej zmluvy s rakúskou stajňou.
V rozhovore pre taliansky časopis Autosprint Vettel potvrdil, že rozhodnutie ostatných kľúčových zamestnancov Red Bullu vrátane Adriana Neweyho zohralo dôležitú úlohu v jeho súhlase s predĺžením zmluvy.
Bral ohľady na rozhodnutie geniálneho konštruktéra? "Áno, ale nie iba na Adrianovo. Je ťažké plánovať budúcnosť, keď neviete, čo sa môže prihodiť. Pri ceste späť na hotel môžem spadnúť zo schodov, zlomiť si nohu a nevyhrám tento rok už ani jedny preteky . Musím zaklopať na drevo, ale stať sa môže čokoľvek. "
Adrian je jedným z najdôležitejších ľudí v tíme, ale pýtate sa na všetkých - koľko rokov im zostáva podľa zmluvy, či sú spokojní atď. Chcel som predĺžiť môj kontrakt, ale nie v úplne odlišnom tíme. "

Preteky šampiónov 2011: Schumacher s Vettelom opäť spolu

27. april 2011 at 14:49 | Miška |  Sebastian Vettel
Domáci hrdinovia Michael Schumacher a Sebastian Vettel sú prvými istými účastníkmi Pretekov šampiónov (ROC), ktorého sa spoločne zúčastnia už po piatykrát v rade, tentoraz vo frankfurtskej Commerzbank Arene.
Každoročné posezónne dostaveníčko priláka tých najlepších pilotov Formuly 1, rally, cestovných automobilov, Le Mans a NASCAR. 3. decembra sa znova stretnú muž proti mužovi s rovnakou technikou.
Michael Schumacher túto správu potvrdzuje: "Je pre nás dôležité byť doma, takže sa naozaj tešíme na vyčíňanie s krásnymi autami na okruhu vo Frankfurte v decembri. Minulý rok sme zažili parádnu atmosféru. Ste tak blízko fanúšikom, že ich môžete počuť aj cez hluk motorov . Vo Frankfurte to určite bude ešte lepšie.
Máme silnú jazdeckú zostavu pre ROC Pohár národov, ale ostatné národy budú bezpochyby veľmi motivované k tomu, aby nás konečne porazili.
Žiaľ preteky jednotlivcov sa konajú v posledný deň a my vždy po víťazstve Nemecka [v sobotu] organizujeme skvelú party, takže asi nebudem v úplne najlepšej forme ... Skúsim na tom tento rok zapracovať. Veľmi sa teším na obrovskú podporu. Potrebujeme veľa povzbudenie a fandenie, takže sa prosím príďte pozrieť! "
Preteky šampiónov 2011 sa uskutočnia na špeciálne zostavenej asfaltovej trati s dvomi paralelnými dráhami, ktoré sa budú preplietať vo vnútornej časti frankfurtskej Commerzbank Areny, pôvodne známej ako Waldstadion, ktorý v roku 2006 hostil Svetový pohár FIFA. Štadión je vybavený plne uzatvárateľnou strechou, kapacita dosahuje 50 000 miest - všetky ale k dispozícii kvôli špeciálnym požiadavkám tohto unikátneho závodu nebudú.

Red Bull pripravuje pre európske preteky novinky, ktoré by ho mali udržať na špici

27. april 2011 at 14:20 | Miška |  Red Bull Racing
Red Bull verí, že vo vývoji bude silnejší ako jeho súperi. V zásobe má podľa slov svojho šéfa Christian Horner "dobré veci," ktoré by mu mali pomôcť udržať si náskok pred najbližšími prenasledovateľmi.
Má teda Red Bull tohtoročný šampionát pod kontrolou? "Na to je príliš, príliš skoro. Sú za nami tri preteky, zažili sme skvelý štart: dve víťazstvá a jedno druhé miesto so Sebastianom a piate, štvrté a tretie miesto s Markom."
"Takže sa jedná o skutočne dobrý začiatok roka. Pre návrat do Európy máme vo vývoji niektoré dobré veci. Nemôžeme si dovoliť zostať nečinne sedieť, pretože vieme, že McLaren sa bude snažiť dotiahnuť."
Šéf Red Bullu ale ešte neodpisuje ani Ferrari s Mercedesom: "Ferrari tiež nemôžete prehliadať. A ako sme videli, Mercedes bol silný v rôznych fázach pretekov. Zdá sa, že v poslednej časti mali problémy s palivom, ale Nico bol ozajstným uchádzačom o víťazstvo v rôznych častiach závodu. "


Your Daily and Best Slovak Source about Sebastian Vettel
© sebastian-vettel.er.cz / red-bull-racing.blog.cz | Sebastian Vettel Fan Site | © 2011 - 2015, All Rights Reserved | Home | Article archive