March 2011

Mark show run in Melbourne

31. march 2011 at 19:36 | Miška |  Videos

Zloženie v tíme

31. march 2011 at 19:33 | Miška |  News

Konzultant Red Bullu Helmut Marko na margo špekulácií o jazdeckom zložení v jeho tíme: "Najskôr musíme vidieť, ako prebehne Markova sezóna a ako sa potom rozhodne. Hamilton je pre svoju agresivitu a rýchlosť vždy témou. Našou filozofiou je dať šancu najrýchlejším pilotom."

Newey: McLaren nás okopíroval

31. march 2011 at 19:29 | Miška |  Red Bull Racing
Adrian Newey v posledných rokoch stanovuje trend. Na svojich monopostoch predstavuje novinky, ktoré postupne opakujú ostatní súperi. Takto to bolo s vysokým nosom, so zadnými závesmi a v poslednej dobe aj s výfukovým systémom. A ktovie, koľko vecičiek má ešte v zálohe pre postupné nasadzovanie. Brit očakáva, že v priebehu ročníka bude musieť odrážať odpor jeho bývalého tímu McLaren.

"McLaren spravil obrovský pokrok - okopírovaním nášho výfuku, to musíme povedať," povedal Newey pre Reuters. "Skutočnosť je ale taká, že napriek tomu dosiahli veľké pokroky. Som si istý, že na nás vyvinú poriadny tlak."

Neweyho výfukový systém je dobrý preto, že pod auto dostáva veľké množstvo vzduchu a okrem toho nehrozí prehrievanie. Odborníci už tvrdia, že v priebehu ročníka skopírujú tento systém všetci. "V našom prípade to funguje a v McLarene zjavne tiež. Na jednej strane je to potešujúce, ale na druhej strane by zabolelo, ak by nás niekto porazil našimi vlastnými zbraňami."

Tak ďaleko však ešte konkurencia nie je, Red Bull má výhodu odhadom pol sekundy a v zálohe ešte čaká zariadenie KERS. "To nasadíme vtedy, keď bude spoľahlivé," vyjadril sa geniálny dizajnér, ktorý však nepatrí medzi veľkých fanúšikov KERSu.


Herald Sun

31. march 2011 at 19:27 | Miška |  Photos
Red Bull v austrálskom časopise Herald Sun.
(Pre zobrazenie všetkých fotografii klikni na obrázok)



Vettel a Newey sú neporaziteľnou kombináciou

31. march 2011 at 12:06 | Miška |  Red Bull Racing
Stirling Moss si myslí,že kombinácia Sebastiana Vettela a Adriana Neweyho bude v tohtoročnej F1 neporaziteľná. Nemecký pilot vyhral Veľkú cenu Austrálie s 22-sekundovým náskokom a treba povedať, že nešiel naplno. V aute navyše nemal zariadenie KERS.

Pamätáme si na to, ako Moss pred rokom stavil 50 libier na to, že Vettel bude majstrom sveta. Na koho by dal peniaze tentoraz? "Musí to byť Vettel, je to jasné," cituje Mossa stránka sportinglife.com. "Vettel jazdí s autami, ktoré dizajnuje Adrian. Zdá sa, že má výnimočné schopnosti. A keď dáte ich dvoch dokopy, kto iný môže mať šancu?"

Moss sa takto vyjadril na stredajšom odovzdávaní Segravovej trofeje, ktorá pripomína život Sira Henryho Segravea. Ten zomrel ešte v roku 1930 a preslávil sa dosahovaním rýchlostných rekordov na zemi i na mori. Slávnosť sa uskutočnila v Kráľovskom automobilovom klube v Londýne a ocenenie si prevzal Adrian Newey.


Newey dostal Segraveovu trofej

31. march 2011 at 11:50 | Miška |  Red Bull Racing

V stredu večer sa v Londýne konala slávnosť, pri ktorej bol ocenený Adrian Newey. Dizajnér Red Bullu dostal za kreatívne nápady pri stavbe pretekárskych strojov Segraveovu trofej, ktorú v minulosti prevzali už aj mená ako Stirling Moss, Nigel Mansell, Bruce McLaren, Damon Hill či Jackie Stewart.

"Jeho posledné auto je veľmi pekné. Zaplatil by som za to, aby som s ním mohol jazdiť," zasmial sa Stewart na slávnosti a pokračoval: "Keď vidím, ako s ním pretekajú piloti, vyzerá to také ľahké a jednoduché, že o návrat by sa mohol pokúsiť ešte aj Stirling Moss."
Schopnosti Adriana Neweyho si veľmi cení aj majster sveta z roku 1996 Damon Hill, ktorý získal svoj primát práve v aute z pera tejto dizajnérskej osobnosti. "Je to génius," tvrdí Hill. "Má inštinkt na to, ako tečie vzduch okolo auta a ako ho brilantným spôsobom využiť pre ďalšie zrýchlenie stroja."


We pray for Japan

30. march 2011 at 19:39 | Miška |  Videos
Jazdci formule 1 poslali odkaz Japonsku.

Sebastian at Warrook Farm

30. march 2011 at 17:03 | Miška |  Videos

Coulthard: Pre nové pravidlá opatrný palec hore

30. march 2011 at 17:00 | Miška |  Red Bull Racing

David Coulthard oslávil počas víkendu v Austrálii svoje 40. narodeniny. Od Sebastiana Vettela dostal tortou priamo do tváre a nemecký pilot si následne utrel ústa do jeho košele, ale Škótovi to ako komentátorovi BBC nevadilo a naďalej bol dobre naladený. V Melbourne sa zaujímal hlavne o vplyv nových pravidiel. Prišlo nastaviteľné zadné krídlo DRS, vrátilo sa zariadenie KERS - toto všetko malo napomôcť predbiehaniu.

Niektorí piloti boli už dopredu skeptickí a obávali sa prílišnej umelosti pretekov, iní to označovali za vzrušujúce a inovatívne. "Len málokedy vyvolali zmeny formulových monopostov takúto širokú predsezónnu debatu," uviedol Coulthard vo svojom stĺpčeku pre Telegraph. "Možno je to tak aj preto, že formula 1 získava nové publikum. Čoraz viac a viac fanúšikov sa zaujíma o frázy ako systém slúžiaci na rekuperáciu kinetickej energie, nastaviteľné zadné krídlo alebo rýchlo sa ničiace pneumatiky. Po obývačkách v celej krajine sa o tom diskutuje tak, ako keby sme všetci boli inžinierskymi expertmi. Toto všetko je skvelé, ale ak si chce formula 1 udržať záujem týchto fanúšikov, pravidlá musia zafungovať a musia sa postarať o zlepšenie šou."

V tomto smere to nebolo najlepšie. Coulthard položil hneď niekoľko otázok: "Čo sme sa v úvodných pretekoch naučili? Postarali sa pravidlá o rozdiel? Bola Veľká cena Austrálie vzrušujúcim podujatím a čo môžeme očakávať od zvyšnej časti ročníka? V Austrálii to možno neboli klasické tamojšie preteky, ale neboli ani zlé. Videl som dosť vecí na to, aby som mohol súdiť, že uvidíme niekoľko brilantných podujatí. Trom hlavným zmenám - pneumatikám, KERSu a zadným krídlam - by som dal opatrný palec hore."

Webber nechápe Pérezových 34 kôl s mäkkými gumami

30. march 2011 at 16:57 | Miška |  Mark Webber

Predstavitelia Red Bullu Racing mali po Veľkej cene Austrálie dlhú noc. A to nielen pre tradičnú párty na oslavu víťazstva, ale aj pre iné veci. Bolo potrebné analyzovať množstvo dát a hlavne prísť na to, prečo podal Mark Webber taký slabý výkon. V porovnaní s jeho kolegom Sebastianom Vettelom bol nevýrazný tak v kvalifikácii, ako aj v pretekoch.
"Popretekový debrífing s mojimi inžiniermi trval tentoraz o čosi dlhšie," priznáva Webber, ktorého slová uvádza stránka Motorsport-Total.com. "Analyzovali sme dáta z telemetrie, aby sme prišli na to, prečo som mal na rozdiel od Vettela problémy. V dátach sme našli niekoľko náznakov. Auto teraz potrebujeme rozobrať a vyvodiť závery. Až potom sa dozvieme, či bolo niečo zlomené, alebo so strojom niečo nebolo v poriadku."
Austrálčan doplácal na vysoké opotrebenie pneumatík, ktorému tím nedokázal porozumieť. A Webber už vôbec nechápe, ako mohol Sergio Pérez zvládnuť preteky s jedinou zastávkou v boxoch. "Keď mi povedali, že s mäkkými gumami odjazdil 34 okruhov a v priebehu pretekov absolvoval jedinú zastávku, nechcel som tomu veriť. Je to skutočne úžasné a len sa potvrdilo, že pneumatiky sú v zásade spoľahlivé."
"Naše auto sa správa počas krátkeho časového okamihu dobre, ale potom veľmi rýchlo stratíme výkon pneumatík. Musíme sa na to pozrieť. Nemyslím si, že RB7 je ničiteľom pneumatík, určite je to dobré auto. Chlapci odviedli dobrú prácu, ale pred nami je ešte mnoho povinností. Naši súperi totiž nestrácajú veľa," uvedomuje si Webber, ktorý je zvedavý, aké to bude v Sepangu: "V Malajzii nás čakajú 50-stupňové teploty povrchu okruhu. Pre pneumatiky to bude poriadna výzva."


Your Daily and Best Slovak Source about Sebastian Vettel
© sebastian-vettel.er.cz / red-bull-racing.blog.cz | Sebastian Vettel Fan Site | © 2011 - 2015, All Rights Reserved | Home | Article archive